Jak wyposażyć swój biznes w terminal płatniczy

Idea Polski bezgotówkowej na dobre rozprzestrzeniła się po naszym kraju i coraz mniej osób nosi dziś przy sobie gotówkę. W związku z tym wielu przedsiębiorców stanęło przed decyzją o założeniu u siebie terminalu płatniczego.

Dlaczego warto mieć terminal?

Posiadanie w swoim punkcie usługowym terminalu powoli staje się koniecznością. Coraz częściej widujemy te urządzenia nawet na straganach w halach targowych. Jest to związane z tym, że klienci coraz rzadziej noszą przy sobie gotówkę. Banknoty zastępują plastikową kartą lub uruchamiają możliwość płatności telefonem, nie musząc nawet pamiętać o zabraniu z domu portfela. Kiedy okazuje się, że w danym miejscu nie można płacić kartą, bardzo często ludzie po prostu rezygnują i idą dalej. Nie warto więc tracić klientów, ale dobrze jest otworzyć się na zmiany.

Gdzie po terminal?

Po terminal płatniczy trzeba udać się do banku. Większość działających w Polsce banków ma w swojej ofercie terminale, choć warunki mogą się między nimi różnić. Dotyczy to opłat za dzierżawę terminala oraz prowizji za transakcję, ale warto wspomnieć o możliwościach, jakie daje program Polska Bezgotówkowa. Pozwala on małym i średnim przedsiębiorcom, którzy w ciągu ostatniego roku nie przyjmowali u siebie płatności bezgotówkowych na użytkowanie terminalu przez rok za darmo. Warunkiem jest podpisanie umowy na co najmniej 12 miesięcy. Najlepiej więc udać się do oddziału wybranego banku i dopytać o udział w programie, warunki umowy oraz rodzaj dostępnych terminali. 

Olga, foto: tomekwalecki / Pixabay