Choć sklepy internetowe coraz częściej wypierają placówki stacjonarne, te drugie w niczym im nie ustępują. Ostatnio też zaczęły się bowiem mocno rewolucjonizować.
Raport Retail Revolutions przeanalizował aktualny rynek i porównał go z wcześniejszymi latami. Przypuszcza on, iż w najbliższej przyszłości zmieni się sposób wykonywania zakupów. W placówkach handlowych będzie można je robić dokładnie tak samo, jak w sklepach internetowych.
Usługa „click&collect”
Sklepy działające i w sposób tradycyjny, i w Internecie, coraz częściej pozwalają klientom rezerwować produkty i odbierać je w stacjonarnych placówkach. Przy bezpośrednim kontakcie z klientem przy okazji mogą spróbować namówić go na kolejne zakupy.
Sklepy jako centra rozrywki
Popularne stało się również wykorzystywanie przestrzeni placówek sprzedażowych do organizacji wydarzeń kulturalnych czy organizacji imprez firmowych. Jako że w Polsce dużą powierzchnią mogą się pochwalić głównie galerie handlowe, to one zaczęły pełnić tę nową rolę. Koncerty muzyczne, spotkania z gwiazdami czy pokazy mody przyciągają ludzi do galerii, jednocześnie umilając im zakupy.
Aplikacje mobilne
Aplikacje mobilne tworzone dla sklepów, zapewniają im lepszy i szybszy kontakt z usługobiorcami. Klienci mogą zbierać na nie punkty za zakupy, potem wymieniając je na nagrody lub wybrane towary. „Programy lojalnościowe w efekcie przywiązują konsumenta do jednego sklepu. Skoro bowiem w tej konkretnej placówce może on otrzymywać pewne benefity, nie zamierza ich tracić, robiąc zakupy w innym miejscu.” – przekonuje Rafał Król, specjalista ds. badań satysfakcji klienta w Dekra Certification pracujący w programie SmartCheck®.