Lawinowo wręcz rośnie liczba osób, które kupują produkty oraz usługi przy użyciu urządzeń mobilnych. To dobra informacja dla całego rynku e-commerce.
Zaprezentowany w czerwcu raport „Polacy na zakupach. 5 filarów nowoczesnego handlu” wskazuje, że 17% polskich konsumentów kupuje z pomocą smartfona minimum raz w tygodniu, a 7% dokonuje takich zakupów każdego dnia. Badanie prognozuje także że w 2018 roku sprzedaż w sieci osiągnie zawrotną sumę 45 miliardów złotych, a w roku 2030 przekroczy 60 miliardów złotych.
Zbliżymy się jednocześnie do średniej globalnej, jeśli chodzi o udział sprzedaży internetowej w stosunku do handlu detalicznego, która wynosi 10%. Powszechny dostęp do szerokopasmowego Internetu zdecydowanie zmienił nasze zwyczaje zakupowe. Odległość przestała mieć znaczenie, a jednocześnie jesteśmy mniej lojalni wobec marek, poszukujemy nowości i odmiany. Kupujemy z pomocą smartfonów w drodze do pracy, w metrze, w samochodzie, w pociągu, czyli wszędzie tam, gdzie mamy chwilę czasu i jednocześnie stały dostęp do sieci.
Najczęściej przez internet kupujemy odzież, obuwie, kosmetyki, książki, gry video, filmy, płyty z muzyką, ale także wyposażenie domu, komputery oraz różnego typu urządzenia elektroniczne. Najrzadziej kupujemy w taki sposób produkty spożywcze, ale i to się sukcesywnie zmienia. Nie boimy się płatności mobilnych, na co wskazuje ich rosnąca popularność. Inspiracji do zakupu poszukujemy głównie na popularnych portalach społecznościowych, choć ich popularność mocno zmalała z 60% w 2017 do 43% w roku obecnym.
(MM / Fot. Pixabay/cc0)